piątek, 5 września 2014

CZYM SIĘ ZAJMUJEMY?


Witam wszystkich zainteresowanych tematem edukacji artystycznej, plastyki, twórczości i rozwoju!


Zapraszam do zwiedzania bloga, a następnie zapisania się na zajęcia.




plakat, który wisi w korytarzu Miejsko- Gminnego Centrum Kultury

Co my tu mamy?



Na powyższym zdjęciu widać zajęcia dotyczące sztuki starożytnej na któryh dzieci tworzyły własny papirus.

Każde dziecko otrzymało duży arkusz pergaminu, na którym czarnym tuszem  za pomocą pędzla lub patyka pisało tekst o sobie. Ciekawostka polegała na tym, że informacja miała być zapisana w formie znaków (hieroglifów), których znaczenie zna tylko autor. Równe szanse miały dzieci, które potrafią już pisać, jak  i te, które nie znają literek. Powstało tyle nowych kodów językowych, ilu było  autorów. Wszystkie papiery zostały połączone w jeden długi papirus i odczytane na koniec zajęć.





Wiosną, jeśli tylko pogoda dopisuje, opuszczamy budynek, by tworzyć bliżej natury.

Prace powstające w plenerze są często dużo odważniejsze, a zachowanie dzieci bardziej naturalne.
Na zdjęciu plener malarski na Placu Brodowicza.





Sesje fotograficzne

to znakomita okazja do wyrabiania poczucia estetyki, umiejętności współpracy, autokreacji, cierpliwości i wyobraźni, a przede wszystkim doskonała zabawa! Przebieramy się, malujemy, dobieramy rekwizyty, budujemy scenografię, oświetlenie, aby w końcu tworzyć aparatem obrazy niczym malarsto hisztpańskie





Nauka warsztatu przez zabawę

Podczas warsztatów Kolorki Moniki, których głównym celem jest rozbudzenie kreatywności, dydaktyka jest przemycana mimochodem. Dzieci i młodzież (grupa starsza) uczą się mieszania kolorów, zasad kompozycji, perspektywy, proporcji twarzy i reszty ciała ludzkiego, operowania narzędziem rysunkowym i malarskim oraz rozmaitych technik plastycznych.





Design, czyli projektowanie przedmiotów i grafiki użytkowej są kolejno ‘konikiem’ i codziennym zajęciem prowadzącej zajęcia.

Dlatego też stara się zarazić swoją pasją podopiecznych, stąd projektujemy np. karmniki dla ptaków z rurek po papierze toaletowym, obwoluty do ulubionych bajek, maskotki, okładki gazety, domy z folii i patyków, poduszki, wiszące książki i ...krany!

Na zdjęciu Maja z zestawem klocków Duplo - nagrodą zdobytą w ogólnopolskim konkursie “Zostań małym DESIGNEREM” i „Wanno-kabina” - projekt jej autorstwa.





Hulaj dusza...
... mamy nie ma ;)

Podczas zajęć nieraz korzystamy z bardziej wymagających tworzyw, takich jak glina, gips szpachlowy i budowlany, mocne kleje. Są to niewątpliwie masy, których używanie w domu przez dzieci grozi zniszczeniem sprzętów, natomiast w warunkach szkolnych nie ma na to warunków i czasu. Dlatego te niecodzienne spotkania z dziwną materią, niosą ze sobą wiele frajdy, głównie z doznań zmysłowych kontaktu z “obślizgłą mazią” (mokra glina), “słoniową, spękaną skórą” (zaschnięta na rękach glina), “ciepłym błotkiem” (sztywniejący gips).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz